Samarbeta så mycket
bättre!
Det här är en av mina mest populära och mest bokade utbildningar.Den bjuder in deltagarna till en spännande process där både gruppen och individen utvecklas mot en positiv förändring oavsett det aktuella utgångsläget.
Om utbildningen:
En grundläggande interagerande seminarieutbildning på 3
halvdagar för anställda medarbetare på tema samarbete, konflikthantering och
personlig utveckling.
Syfte: Att förbättra kommunikationen och relationerna i personalgruppen. Ge verktyg till konflikthantering och självinsikt.
Öka förståelsen för grupprocesser, skapa självkännedom om hur vi som individer påverkar och bidrar i arbetsgruppen.
Mål: Den goda arbetsplatsen i verksamheter där människor arbetar med människor .
Innehåll: Deltagarna får en utbildning med teori, värderingsövningar, samarbetsövningar, och självskattningar att ta med och applicera i arbetsmiljön eller i privatlivet.
Syfte: Att förbättra kommunikationen och relationerna i personalgruppen. Ge verktyg till konflikthantering och självinsikt.
Öka förståelsen för grupprocesser, skapa självkännedom om hur vi som individer påverkar och bidrar i arbetsgruppen.
Mål: Den goda arbetsplatsen i verksamheter där människor arbetar med människor .
Innehåll: Deltagarna får en utbildning med teori, värderingsövningar, samarbetsövningar, och självskattningar att ta med och applicera i arbetsmiljön eller i privatlivet.
Ur utbildningen:
Hur passar jag in på min arbetsplats
Motivationsfaktorer - att motivera sig själv och andra
Att arbeta med människor
Stress och utbrändhet
Roliga och tråkiga arbetsuppgifter
Hur uppstår konflikter och hur löser vi dem
Att förmedla kunskap – förstå andra och att göra sig förstådd
Att ge konstruktiv kritik – ge och ta feedback
Ledarskap – formellt och informellt
Ansvar inom vård & omsorg och socialt arbete
Orsaker till dåligt samarbete, orsaker till bra samarbete
När man är missnöjd med sina arbetsuppgifter eller sin arbetsgivare
Coachande förhållningssätt - ger effekt
För mer information och offert besök http://www.johanberger.com
Hur passar jag in på min arbetsplats
Motivationsfaktorer - att motivera sig själv och andra
Att arbeta med människor
Stress och utbrändhet
Roliga och tråkiga arbetsuppgifter
Hur uppstår konflikter och hur löser vi dem
Att förmedla kunskap – förstå andra och att göra sig förstådd
Att ge konstruktiv kritik – ge och ta feedback
Ledarskap – formellt och informellt
Ansvar inom vård & omsorg och socialt arbete
Orsaker till dåligt samarbete, orsaker till bra samarbete
När man är missnöjd med sina arbetsuppgifter eller sin arbetsgivare
Coachande förhållningssätt - ger effekt
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar