Mr vård & omsorg

Mr vård & omsorg
Johan Berger är coach, föreläsare och handledare inom vård & omsorg

torsdag 26 december 2013

Kaptenen är fyren

Står och väntar på mina deltagare i min kaptensuniform, i ett konferenscenter.

Ett lite vilset sällskap står och tittar sig runt, en av dem kommer fram och frågar
väldigt respektfullt;
" Håller Du i flyg och transport-mötet?
Jag svarar:
"Nej tyvärr, jag ska hålla i en ledarskapsföreläsning för ledare inom vård & omsorg"
Deltagaren ser väldigt skeptisk ut och säger:
"Men varför är Du klädd i kaptensuniform då?"
Jag;
" För att visa vägen för mina deltagare som jag väntar på"
Deltagaren;
"Vad lyxigt, tänk om vi också haft någon som stod och väntade på oss för att visa vägen"

Mina deltagare kom strax därpå och vi hade ett magiskt seminarium.

Hur är Din roll på jobbet?
Är Du fyren som visar vägen?

Att vara synlig och närvarande i sitt ledarskap är som att vara en fyr på ett stormigt hav.
Det kan räcka att bara vara där. På rätt plats i rätt tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar