Mr vård & omsorg

Mr vård & omsorg
Johan Berger är coach, föreläsare och handledare inom vård & omsorg

fredag 20 december 2013

Feedback

Tänk om ingen säger något till mig utan säger något om mig istället?
Tyvärr har både vi själva och våra kollegor ofta samma svårigheter. Att ge kritik och positiv återkoppling på det vi gör på jobbet är inga lätta saker.
Dom goda nyheterna är att det går att ändra. Under mina föreläsningar och seminarier ser jag ofta ledare som blir både glatt överraskade och berörda av hur bra det känns att få träna på det, för att sedan kunna ta med det och applicera i vardagen.

Och Du då mr perfect tänker ni. Lever Du som Du lär? Svaret är att jag tränar och misslyckas och lyckas varje dag.

Jag har också kommit undan med många dåliga saker som jag gjort, och ingen har sagt något.
Jag har också kommit undan med många bra saker, och ingen har sagt något då heller.

Vad har Du kommit undan med och ingen har sagt något?
Hur kan Du bli bättre på att själv ge feedback till Din omgivning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar