Mr vård & omsorg

Mr vård & omsorg
Johan Berger är coach, föreläsare och handledare inom vård & omsorg

lördag 13 december 2014

Om Din och min framgång

Som många entreprenörer har jag satt upp rätt höga mål med min verksamhet.

Här är några av dem (dom riktigt feta drömmarna får jag berätta för Dig när vi ses någon gång:-)

-Hålla några föreläsningar i Norge och Danmark under 2015,
-Att bli Sveriges mest bokade föreläsare (det vill säga förstahandsvalet) inom vård & omsorg 2016
-En bästsäljande bok 2017
-Köbildning till mina utbildningar 2018


Ibland kommer dock den märkliga känslan över mig, och jag undrar om Du kan känna igen dig här?

Jag är egentligen inte så rädd för att misslyckas det är ju lite som vanligt...men vad händer om jag faktiskt lyckas? Om det går vägen...

Ja, vad händer då? Vem är jag då i allt det nya, i den främmande rollen? Är jag jag?

Tänk om jag blir genomskådad? Om jag inte har något att tillföra? Om kampen och motståndet är själva moroten, drivkraften idag. Och den försvinner ju när målet nås. Och tänk om det inte känns som jag hoppas när jag når fram...

För tänk om det går så illa att vi lyckas. Vad ska vi då sträva efter?

Tänk efter på det här...

Vad skulle hända om Du faktiskt lyckades med Dina mål och föresatser? Vem är Du då?

Tänk om det är rädslan för framgång mer än misslyckande, som håller oss tillbaka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar