Mr vård & omsorg

Mr vård & omsorg
Johan Berger är coach, föreläsare och handledare inom vård & omsorg

måndag 15 december 2014

En önskan för alla som arbetar i vård & omsorg så här inför julen


Jag önskar att Du som ledare hittar kraften att våga vara sann mot Dig själv.

Jag önskar att de medarbetare som arbetar över Julen inte ska vara ledsna och ha dåligt samvete gentemot sina familjer.

Jag önskar att Du som ledare kan börja säga mer snälla saker till Dig själv och tro på att Du är tillräckligt bra.

Jag önskar att konflikter och mobbning på arbetsplatser kan hitta en förlösning.

Jag önskar att Du får en kram på jobbet om Du behöver det. Annars hoppas jag att Du vågar be om en.

Jag önskar att alla utförare, kommunala samt privata kan skapa fler karriärvägar i den egna organisationen för medarbetare som vill lite mer.

Jag önskar att Du som vill sluta arbeta med vård & omsorg hittar modet att göra det.

Jag önskar att fler utbildningsinsatser för ledare och medarbetare görs i tid.

Jag önskar att alla som arbetar i vård & omsorg kan ge även sig själva omtanke.


Vi skänker också en tanke till ledare och medarbetare som inte är med oss längre.

De sitter säkert på ett moln och tittar på oss och tycker att vi är duktiga som kämpar på:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar