Mr vård & omsorg

Mr vård & omsorg
Johan Berger är coach, föreläsare och handledare inom vård & omsorg

fredag 13 februari 2015

Scenen är vår!

Jag har funderat mycket på vad som är min grej. Du vet det där: -vad är jag bäst på egentligen? Är jag något att ha? Kan jag erbjuda något? Göra skillnad? Vad är det i mina föreläsningar som jag säljer och representerar? Vad är det som driver mig?

Har en längre tid försökt sätta begripliga ord på det. Lättare sagt än gjort.
Men jag tror att jag gjorde det nyss i duschen. Hur kan man få gåshud i en varm dusch?

Så nu sitter jag här fortfarande halvt avtorkad och skriver till Dig medans jag har det i färskt känslominne. Så här vill jag sammafatta det...

Det är inte jag som berättar hur det är. Det är vi som pratar om hur vi vill ha det.
Det är inte jag som är stjärnan. Det är vi som är jävligt betydelsefulla.
Du är inte min spegel. Vi ser in i varandra.
Det räcker inte med att få höra min egen röst. Jag måste få höra Din.

Jag vill inte att Du ska vara delaktig i föreläsningen. Du är föreläsningen.

Scenen är vår!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar