Mr vård & omsorg

Mr vård & omsorg
Johan Berger är coach, föreläsare och handledare inom vård & omsorg

fredag 14 november 2014

Hjärtat svämmar över just nu av känslor för personalen


Har Du tänkt på att de muskler vi lägger mest fokus på under träning växer sig större och starkare.

Hjärtat är också en muskel. Jag har lagt väldigt mycket fokus på mina känslor för personal inom vård & omsorg. Mitt hjärta har vuxit tillsammans med och för alla fina människor som arbetar i det svåra.

Och jag får mer och mer plats för dem, alla de trötta, besvärliga, utslitna, uppoffrande, glada, starka, duktiga, hängivna och kärleksfulla individer som finns därute i det vardagliga arbetet för att hjälpa andra.

Jag har plats för fler i hjärta och famn. Ändå känns det som om hjärtat svämmar över just nu.

Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar