Mr vård & omsorg

Mr vård & omsorg
Johan Berger är coach, föreläsare och handledare inom vård & omsorg

måndag 21 juli 2014

Allt kan inte få plats samtidigt

Relativt ofta när jag har samtal med ledare kommer frågan upp:

"Hur ska jag få plats och tillräcklig energi för ett krävande chefsjobb, familj, relation, hushållsarbete och träning i mitt liv samtidigt? Jag vill hitta en balans..."

Jag brukar säga att jag inte vet hur De skulle kunna få plats med allt. Vem kan få det?

Inte vidare hjälpsamt av mig eller hur?

Men sanningen är att ekvationen faktiskt inte går ihop. I varje fall inte samtidigt.
Det handlar om prioriteringar.

Men vad jag kan göra är att svara med en viktig motfråga:

Vad behöver Du prioritera upp respektive ner, just nu i Ditt liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar