Mr vård & omsorg

Mr vård & omsorg
Johan Berger är coach, föreläsare och handledare inom vård & omsorg

onsdag 26 augusti 2015

Förändring i stora lass!



Det har varit lite glest med blogginlägg ett tag, men jag ska skärpa till mig!

Jag har dock en ursäkt. Positiv förändring. Du vet det där med kris och utveckling.
Det handlar alltså om förändring och dess process. I det här fallet handlar det inte om några ledningsgrupper, medarbetare, individuella klienter eller organisationer, utan det handlar om mig.

Så vad är på gång?

-Jag har bland annat påbörjat mitt livs andra akademiska ledarskapskurs. Förra gången var det i Trollhättan på Högskolan väst. Nu är det Jönköpings Universitet som gäller under ett år på 25%. Verkligen superkul!

-Jag är på väg att sluta min deltidsanställning som medarbetare inom Linköpings kommun efter 8 år. Först hade jag tänkt göra det vid årsskiftet men det är så väldigt mycket uppdrag på gång runt om i Sverige att jag slutar redan den sista oktober. Att sluta som medarbetare med trygg anställning är ett stort steg som handlar om att jag satsar fullt ut på mitt coachföretag och praktiserar devisen "Livet börjar där Din komfortzon slutar". Lite läskigt är det allt och lite kris och utveckling. Men uppmuntrad av uppdragsbeställarna (Det är Ni), mina tidigare kollegor och en nyfiken omvärld vågar jag nu hoppa från "femman".

- Jag reser från drygt 30 års medarbetarperspektiv mot det ledarperspektiv jag påbörjade för snart 6 år sedan. Jag kommer dock alltid att ha med mig bägge perspektiv i mitt arbete med personal inom vård & omsorg och hälso-och sjukvård. Och det tror jag är en stor del av att jag blir bokad. Kunskapen och förmågan att se fler perspektiv. Samtidigt.

Läs mer om min verksamhet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar