Mr vård & omsorg

Mr vård & omsorg
Johan Berger är coach, föreläsare och handledare inom vård & omsorg

fredag 30 januari 2015

Premiär för MINGUS-modellen

Med start nästa vecka kommer jag att börja introducera och implementera min egen utformade coachingmodell "MINGUS" (Trademark Johan Berger 2015-01-30)  i mina samtal, sessioner, workshops, utbildningar och föreläsningar. Ja varhelst jag möter människor som vill ha tillgång till en effektiv användarvänlig modell i personlig utveckling för arbetslivet och hela livet.

MINGUS är anpassad efter de behov och önskemål som jag upplever finns i denna vår på gott och ont prestationskrävande samtid. Det är också en modell inspirerad och uppdaterad utefter klassiska förebilder inom personlig utveckling. Men som sagt, den är väldigt "idag".

Det finns också en personlig tanke bakom valet av namn...

Min far som nu är död sedan flera år tillbaka var en stor jazzälskare. Han var tex den som bistod med musiken till radioprogrammet "Smoke rings". Hans stora favorit var Charles "Charlie" Mingus, som var en amerikansk jazzmusiker och kompositör  född 22 april 1922 i Nogales, Arizona, död 5 januari 1979 i Cuernavaca, Morelos, Mexiko.

Farsan, Du var inget stort fan av relationer och att prata känslor men nu får Du alltså hänga med på ett hörn i alla fall.

Och enligt namnwiki så saknar namnet betydelse! Vilket gör att Du kan själv fylla MINGUS med något, förslagsvis Dig själv och Din egen betydelse!

Det här handlar det om:

Möjligheter - vilka val har Du?
Idag - hur ser det ut just nu i Din omvärld?
När - tidsbestämning och åtagande av handling
Göra - vad vill och kan du göra?
Utmaning - vilka svårigheter finns?
Status - hur du kan mäta resultaten löpande

(Trademark Johan Berger 2015-01-30)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar