Mr vård & omsorg

Mr vård & omsorg
Johan Berger är coach, föreläsare och handledare inom vård & omsorg

onsdag 17 december 2014

Innan ni går på ledigheten

Jag vill skicka med Er bloggläsare en hälsning nu innan ni går på julledigt.
Känslor är svåra att fånga i ord. Men jag ska göra ett försök...

Det har varit ett spännande och jätteroligt år. Men också krävande och väldigt jobbigt periodvis. Säkert har Du också haft en liknande blandning?

En del av Er som läser bloggen har jag träffat som kunder, samarbetspartners, ledare och medarbetare, i grupper eller under individuella samtal ute på arbetsplatser och verksamheter. Andra av Er har jag inte träffat ännu, men hoppas på att få göra det så småningom!

Ändå känns det som om jag känner Er alla! Och det är så väldigt inspirerande för mig att bloggen är så välbesökt dagligen.

Snart är det 2015.

Vad önskar Du Dig av det nya året? Vad vill Du ska hända?

Själv anar jag att det kommer att bli ett makalöst år. Det säger jag inte bara för att det låter bra utan för att det mesta av det jag har önskat av 2014 har slagit in. Så varför ska inte jag tro på nästa år också? Kanske kan det även underlätta att jobba hårt och visa för omvärlden vad vi vill ha:-).

Var inte rädd för att önska för mycket. Var istället omsorgsfull i Ditt önskande. Önskningar har en tendens att slå in, även om de gör det med viss fördröjning.

Kram, Johan

 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar